Rosnące oczekiwania klientów sprawiają, że wybierając wymarzone mieszkanie lub dom, coraz częściej bierze się pod uwagę możliwość wprowadzenia zmian lokatorskich. Firmy deweloperskie decydują się na rozszerzenie swojej oferty właśnie o zmiany aranżacyjne, zyskując większe zainteresowanie klientów. Zobowiązuje to dewelopera do wprowadzenia zmian w umowie deweloperskiej oraz zarządzania zmianami lokatorskimi na etapie budowy i odbioru nieruchomości. W procesie zarządzania i rozliczania zmian aranżacyjnych deweloperzy mogą liczyć na wsparcie systemu CRM voxDeveloper.
Zmiany lokatorskie a umowa deweloperska
Firma deweloperska na etapie rozmów z klientem o warunkach sprzedaży nieruchomości, może zaproponować lub przystać na proponowane przez klienta zmiany lokatorskie. Zmiany mogą dotyczyć instalacji elektrycznych wraz z rozmieszczeniem gniazdek, ścianek działowych, rozmieszczenia grzejników czy umiejscowienia, poszerzenia lub zwężenia drzwi wewnętrznych. Wszystkie te modyfikacje muszą zostać uwzględnione w umowie deweloperskiej lub specjalnej umowie na zmiany lokatorskie.
Proces zarządzania danym projektem obejmuje wszystkie prace, również te związane ze zmianami lokatorskimi. Staje się to o wiele łatwiejsze dzięki dedykowanemu systemowi dla deweloperów, który pozwala na przechowywanie informacji takich jak:
- projekt
- numer lokalu
- kategoria zmian aranżacyjnych
- status zmian aranżacyjnych
- szczegółowy opis zmian
- cena brutto i netto
- planowany oraz faktyczny termin realizacji
System dla deweloperów voxDeveloper ułatwia także posprzedażową obsługę klienta, również w zakresie odbiorów mieszkań czy ewentualnych zgłoszeń serwisowych. To kompleksowe narzędzie, wspierające wszystkie procesy biznesowe w firmie deweloperskiej, dzięki któremu zarządzanie nimi staje się efektywne. Jest to możliwe dzięki dostosowaniu zaawansowanego CMR-u do potrzeb branży nieruchomości. System dla deweloperów voxCRM od lat rozwijany na podstawie współpracy z największymi deweloperami i agencjami nieruchomości w Polsce, zapewnia znacznie większe możliwości niż uniwersalny program CRM.
Fot. Shutterstock.